Legendarni zmagovalec Le Mansa, model D-Type, bo tretje vozilo iz serije vozil, izdelanih v delavnicah Jaguar Classic, potem ko smo že poustvarili izjemno lahki model E-Type in vozilo XKSS.
Trojni zmagovalec dirke Le Mans se vrača.
Znamka Jaguar načrtuje izdelavo devetih novih vozil XKSS.
Samo 16 je bilo dokončanih za izvoz v ZDA, preostalih devet pa je bilo uničenih v znamenitem požaru tovarne Brown's Lane 12. februarja 1957.
Po 59 letih bodo na oddelku Jaguar Classic po specifikacijah iz leta 1957 ročno izdelali devet popolnoma novih vozil XKSS ter jih ponudili izbrani skupini zbirateljev in kupcev.
Projekt je navdihnil uspešen zaključek izdelave izjemno lahkega modela E-Type, vozila XKSS pa bodo izdelovali v novem objektu znamke Jaguar v Warwicku.
Zgodba modela XKSS se je začela z tremi zaporednimi zmagami v Le Mansu v letih 1955, 1956 in 1957. Po tem se je »g. Jaguar« sir Williams Lyons posvetil zamisli, da bi preostalih 25 dirkalnikov D-Type spremenil v cestne različice – in tako je ustvaril prvi superavto na svetu.
Tim Hannig, direktor oddelka Jaguar Land Rover Classic, je povedal: »Model XKSS ima v zgodovini znamke Jaguar prav posebno mesto in je vozilo, ki zaradi svoje ekskluzivnosti in nezamenljivega oblikovanja med zbiralci vzbuja veliko zanimanja.«
»Visoko usposobljena ekipa inženirjev in tehnikov oddelka Jaguar Classic bo uporabila desetletja izkušenj in zagotovila, da bo vsako od devetih vozil popolnoma verodostojno in izdelano na najvišji kakovostni ravni.«
Prvo vozilo XKSS bomo končali leta 2017.
Pol stoletja po tem, ko so izdelali prve, vam oddelek Jaguar Classic v predstavlja izjemno lahki model E-Type za 21. stoletje.
Specializirani inženirji izdelujejo šest popolnoma novih modelov Jaguar E-Type, s čimer bodo dokazali tudi zmogljivost in strokovne inženirske spretnosti delavnice za klasična vozila Jaguar.
Vozila E-Type naslednje generacije Special GT so prvotno izdelali leta 1963, imela pa so nove aluminijaste karoserije, s katerimi so izboljšali zmogljivosti. A izdelali so jih le 12 od predvidenih 18. Petdeset let pozneje bo šest popolnoma novih izjemno lahkih modelov E-Type dopolnilo to številko, imeli pa bodo originalne serijske številke šasije kot »pogrešana« vozila.
Prototip novega izjemno lahkega modela E-Type smo že izdelali v preskusnem obratu Jaguar Land Rover v Gaydonu, kjer je prestal 15-dnevne stresne teste, s katerimi smo preverili dinamiko vozila in določili optimalne nastavitve vzmetenja.
Da bi ustvarili nova vozila E-Type, je bilo treba vsako aluminijsko ploščo in vsak del pregledati in ponovno izdelati, potem pa so jih sestavili v tovarni Brown's Lane, na dvoriščih, le nekaj metrov stran, kjer so izdelovali izvirnike.
Osrednji element izjemno lahkega modela E-Type je aluminijska karoserija. Ta material je, da bi pri izdelavi zmanjšali težo vozila E-Type, nadomestil jeklo in tako je bilo v primerjavi z običajnimi vozili prihranjenih kar 114 kilogramov.
Kljub 50-letni časovni vrzeli lahko aluminijasto konstrukcijo šestih novih izjemno lahkih vozil takoj povežemo s trenutno paleto vozil Jaguar, saj so modeli XE, XJ in vozilo F-TYPE izdelani tako, da natančno upoštevajo standarde aluminijastih karoserij. Pravzaprav je znamka Jaguar zdaj vodilni svetovni proizvajalec avtomobilov z aluminijastimi karoserijami in ima neprekosljive izkušnje na razmeroma novem področju uporabe aluminijaste tehnologije pri serijski proizvodnji vozil.
Izjemno lahko vozilo E-Type je poganjala prefinjena različica motorja XK s šestimi valji, ki je bil z verižno gnanima dvojnima odmičnima gredema in aluminijasto glavo s polkrožnimi komorami leta 1963 izredno napreden motor, čeprav je bil motor XK 120 predstavljen že leta 1948. Prav ta motor je v petdesetih letih prejšnjega stoletja pognal modela C-Type in D-Type do petih zmag v Le Mansu. Zmagovalec, izjemno lahki model E-Type, je v svoji kratki tekmovalni karieri požel svetovno slavo in ostal zelo zaželen.
Šest novih izjemno lahkih vozil E-Type bo izdelanih kot tekmovalna vozila in imela bodo homologacijo FIA, ki se izdaja za zgodovinsko pomembna vozila avtomobilskega športa.
Na oddelku za klasična vozila Jaguar Classic so se lahko pri ponovnem ustvarjanju izjemno lahkega modela E-Type oprli na svoje vrhunske spretnosti in izkušnje številnih nadarjenih inženirjev in tehnikov, ki že leta delajo na različnih oddelkih znotraj znamke Jaguar in so predani tudi temu projektu.
Novega izjemno lahkega vozila E-Type se bo razveselilo šest skrbno izbranih kupcev, ki bodo dobili zelo redko stvar – popolnoma novo izjemno lahko vozilo E-Type, ki ga bodo ročno izdelali v tovarni Brown's Lane in ki je prav tako zaželeno, kot so bili originali.