Spremembe zakonodaje, zaskrbljenost glede javnega zdravja in preglednost preskušanja izpustov so pri mnogih sprožile vprašanje, kako čisti so dizelski motorji in ali so prava izbira zanje.
Pomembno je opozoriti, da so trenutni dizelski motorji najčistejši, kar smo jih kdaj proizvedli.
Zakaj so dizelski motorji v središču pozornosti?
Nekateri plini, ki jih proizvajajo motorji z notranjim zgorevanjem, so povezani z dihalnimi težavami, smogom in slabo kakovostjo zraka.
Medtem ko dizelski motorji v povprečju proizvedejo manj CO2 kot bencinski motorji, proizvajajo več NOx. V sodobnih dizelskih motorjih se dizelska izpušna tekočina (DEF) – znana tudi kot AdBlue® – uporablja v sistemu selektivne katalitične redukcije (SCR) za pretvorbo NOx nazaj v dušik in kisik. Od leta 2006 smo vsa svoja dizelska vozila opremili s filtri za trdne delce, ki iz izpušnih plinov odstranijo 99 % vseh delcev.
Dizelski motorji, ki izpolnjujejo najnovejše standarde EU6, imajo tehnologijo SCR in zato proizvajajo manj NOx in delcev kot dizelski motorji, izdelani pred uvedbo standardov.
Zaradi vpliva na javno zdravje so številna evropska mesta napovedala ukrepe za zmanjšanje onesnaževanja z NOx. London je na primer uvedel T-Charge, dodatno pristojbino poleg že obstoječe pristojbine za zastoje, da bi starejša dizelska vozila odvrnili od določenih območij. Dizelska vozila s standardom EU6 so zaradi nizkih izpustov NOx oproščena plačila te pristojbine.
Od septembra 2015 morajo vsi dizelski motorji v EU in EGP izpolnjevati stroge predpise o izpustih EU6. To pomeni, da so naši dizelski motorji tako čisti, da se lahko prosto gibljejo po območjih, kjer so dovoljene le nizke količine izpustov, voznikom, ki okolje bolj onesnažujejo, pa naložijo dodatne dajatve.
Naša zavezanost trajnostni vožnji pomeni, da izdelujemo najčistejše motorje doslej.
Svetovno usklajeni postopek preskušanja lahkih vozil (WLTP) je nova laboratorijska metoda preskušanja, uvedena septembra 2017, namenjena pa je zagotavljanju porabe goriva in podatkov o izpustih CO2, ki se natančneje ujemajo z dejanskimi podatki. Po novem standardu (EU6d RDE) bodo vozila prvič preskušali na cesti in v laboratoriju, kar bo omogočilo še večjo natančnost podatkov o izpustih.
Vsi naši dizelski motorji, izdelani za trge EU in EGP, so od septembra 2015 opremljeni s sistemom selektivne katalitične redukcije (SCR). Tekočina AdBlue® znatno zmanjša vpliv vozila na okolje.
Tehnologija filtriranja, ki je serijsko vgrajena v vsa naša dizelska vozila, odstrani do 99 % vseh delcev, preden zapustijo izpušno cev.
Kakšna je razlika med bencinskimi in dizelskimi motorji?
Pogosto napačno menimo, da so dizelska vozila počasnejša, hrupnejša in dražja za vožnjo kot bencinska vozila. Vendar so izboljšane tehnologije dizelskih motorjev in napredek v inženiringu privedli do tega, da je razlika med obema komaj opazna.
Navor pri nizki hitrosti pri dizelskem motorju je idealen za vleko, saj omogoča zgodnejše menjave prestav in omogoča močne pospeške.
Moč bencinskega motorja je stalna in bolj odzivna, vendar so za doseganje enakega navora kot pri dizelskih motorjih potrebne višje hitrosti.
Kateri motor je pravi zame?
Pred nakupom katerega koli vozila upoštevajte svoje običajne vozne navade. Dizelski motorji so učinkovitejši na daljših vožnjah pri višjih hitrostih. Če pa so vaše običajne vozne navade le krajše vožnje v mestnem prometu, kjer se neprestano zaustavljate, dizelski motor ni nujno najboljša izbira.
Večja energijska gostota dizelskega goriva in način sproščanja energije med zgorevanjem pomenita, da ob prevoženih 19.000 kilometrih ali več na leto dizelski motor nudi nižjo ceno po kilometru. Zato je stroškovno najugodnejša izbira dizelskega motorja.
Sodobna dizelska vozila so opremljena s filtrom za trdne delce (DPF). Ta filter zbira delce v izpušnih plinih, ki jih je mogoče zgorevati, ko doseže visoko temperaturo. Krajša potovanja, kot so tista, ki se pogosto izvajajo v mestu, otežujejo ta postopek. Za tiste, ki se večinoma vozijo po mestu, je primernejša izbira bencinsko, hibridno ali v celoti električno vozilo.
Kako bodo spremembe zakonodaje v zvezi z dizlom vplivale name?
Zelo verjetno je, da bodo v prihodnjih dveh ali treh letih dizelska vozila v mestnih območjih morala plačevati višje dajatve v primerjavi z vozili na bencin ali vozili z alternativnimi gorivi.
Vendar lastniki novejših dizelskih vozil, ki izpolnjujejo najnovejše standarde o izpustih EU6, ne bodo kaznovani enako kot lastniki starejših, okolju manj prijaznih dizelskih vozil.
Vsa naša dizelska vozila, ki jih od septembra 2015 prodajamo na trgih EU in EGP, ustrezajo standardom EU6.
Dosedanji rezultati:
V svoj najsodobnejši center za proizvodnjo motorjev smo vložili milijardo funtov, da bi razvili manjše dizelske motorje z nižjimi izpusti in ta razvoj je prinesel izjemne rezultate. Med letoma 2007 in 2015 smo za 32 % zmanjšali izpuste CO2 svojih vozil v Evropi. Poleg tega so naši strokovnjaki inženirji med letoma 2004 in 2016 zmanjšali izpuste NOx za 90 %.
Kaj naj storim?
Preprost vodnik za izbiro vašega naslednjega motorja vam bo pomagal, da se odločite na podlagi svojih voznih navad.