Ko je Jaguar leta 2010 predstavil koncept C-X75, je odprl novo poglavje inovacij in tehnološkega napredka, s katerim se je oblikovalska študija v samo dveh letih prelevila v popolnoma delujoč prototip.
V tem izjemno kratkem času je Jaguar z razvojnim partnerjem, podjetjem Williams Advanced Engineering, ustvaril priklopni hibrid (PHEV) s štirikolesnim pogonom in najmočnejšim motorjem na svetu, ki ga je postavil na prvo Jaguarjevo samonosno podvozje iz karbonskih kompozitov.
Čeprav so se leta 2012 odločili, da zaradi globalnega gospodarskega stanja C-X75 ne bo šel v redno proizvodnjo, je jasno dokazal Jaguarjevo vodilno vlogo in strokovno znanje pri izdelavi lahkih vozil, obenem pa je bil idealni preizkusni poligon za inovativne raziskave izjemno zmogljivih pogonskih sklopov z malo izpusti.
Dosežke razvoja prototipov C-X75, vključno z vrhunsko tehnologijo hibridnega pogona, karbonskimi kompoziti in naprednimi oblikovnimi rešitvami, do katerih so prišli s pionirskimi raziskavami v sodelovanju s podjetjem Williams Advanced Engineering, bodo uporabili na drugih področjih raziskav in razvoja, v inovativnih prihodnjih izdelkih in pri izdelavi naslednjih generacij modelov z Jaguarjevo znamko.
“Program C-X75 predstavlja vrhunec Jaguarjeve izdelave in oblikovanja. To je verjetno najintenzivnejši preizkusni poligon za najnaprednejše tehnologije na svetu, ki izjemen hibridni pogonski sklop združuje z osupljivo zmogljivostjo. Jaguar si vedno prizadeva razvijati avtomobile prihodnosti in s projekti, kot je C-X75, postavljamo temelje za naslednjo generacijo Jaguarjevih inovacij.” – Adrian Hallmark, direktor globalne blagovne znamke pri Jaguarju.
Vrhunska moč in izjemen navor
Kombinirana moč koncepta C-X75 presega 860 KM in navor 1000 Nm, za to pa ima zasluge najsodobnejši 1,6-litrski štirivaljni motor po navdihu iz Formule 1 z dvojnim polnjenjem (turbopolnilnik in mehansko gnani polnilnik supercharged), ki razvije 509 KM pri 10.000 vrtljajih v minuti.
Povezan je z elektromotorjem z največjim navorom in gostoto moči, ki razvije dodatnih 390 KM. Paket akumulatorjev, s katerim je opremljen C-X75, ima največjo trajno nazivno moč med vozili PHEV in lahko pri popolni napolnjenosti zagotovi več kot 300 kW.
C-X75 lahko od 0 do 160 km/h pospeši v manj kot šestih sekundah, kar omogoča 7-stopenjski avtomatizirani ročni menjalnik, ki prestavi v manj kot 200 milisekundah. Prvi prototip C-X75 je pri preizkusu brez težav presegel hitrost 320 km/h, teoretična največja hitrost vozila pa znaša 354 km/h.
Pomični spojler in aerodinamični elementi na spodnji strani vozila ustvarijo več kot 200 kg sile potiska pri 320 km/g, aktivni sistemi pa izboljšajo stabilnost pri velikih hitrostih.
Ultra-majhni izpusti in povsem električni način
Z najbolj ekstremno specifikacijo med vsemi akumulatorji za vozila PHEV lahko C-X75 prevozi 60 km v povsem električnem načinu, izpusti CO2 pa se zmanjšajo pod 89 g/km.
Projekt C-X75 Jaguarju zagotavlja še večji ugled najpomembnejšega britanskega investitorja na področju inovativnih tehnologij. Rezultati programa C-X75, še posebej pri tehnologijah naprednih pogonskih sklopov in pri lahkih kompozitnih materialih, so še en dokaz Jaguarjeve vodilne tehnološke vloge v samem vrhu razvoja in izdelave avtomobilov.
C-X75 premika meje moči, zmogljivosti in učinkovite porabe goriva.