Osemdeset let znamke Jaguar pomeni osemdeset let legendarnega oblikovanja. Odkrivamo nekaj ključnih trenutkov našega oblikovanja v zadnjih osmih desetletjih. Današnja družina vozil Jaguar brez tega ne bi bila enaka.
Prvi del prikazuje zgodnja leta razvoja od leta 1935 do leta 1959. Začnemo s prvim modelom vozil Jaguar, dotaknemo se uspehov v avtomobilističnem športu in opišemo pionirsko ustvarjanje segmenta športnih limuzin.
Prvo vozilo, ki je nosilo oznako z jaguarjem, je bilo vozilo SS Jaguar, in sicer leta 1935. 2,5-litrska limuzina je bila izdelana pod nazivom Swallow Sidecar, podjetje pa sta ustanovila William Lyons in William Walmsley leta 1922.
Model je bil s svojo elegantno, nizko zasnovo eden najbolj izrazitih in najlepših avtomobilov predvojne dobe. A za to je potreboval novo ime, ki je povzelo mačjo milino in eleganco s tako natančno nastavljenim ravnotežjem moči in okretnosti. Izbrana je bila velika mačka in vozilo SS Jaguar je popolnoma upravičil analogijo.
Zaradi zločinov, ki so se med vojno zgodili pod oznako SS, je bilo logično, da jo umaknejo. In ime Jaguar se je razširilo na celotno podjetje leta 1945. Rojena je bila znamka Jaguar.
Model XK120 je William Lyons zasnoval le v nekaj mesecih in takoj je postal priljubljen. Ni povzročil norije, ampak vznemirjenje.
To je bilo prvo športno vozilo Jaguar, odkar so leta 1940 prenehali s proizvodnjo modela SS100. Model XK120 je bil s svojimi poudarjenimi blatniki po vsej dolžini karoserije nekaj popolnoma novega. Nizke, pretočne linije so odražale Lyonsovo ljubezen do motociklov in so morda del tehnike oblikovanja letal, ki jo je spoznal v vojnem času.
Model XK120 je imel prvi tudi navpično rebrasto ovalno masko, ki je v naslednjih dveh desetletjih postala značilna za vozila Jaguar.
Vozilo XK120 je bilo hkrati oblikovalski poskus in poskus uvedbe novega motorja z dvema odmičnima gredema – ki je bil tako uspešen, da je za več kot 40 let obtičal v vozilih Jaguar.
Model C-Type je bil nedvomno eden najlepših dirkalnikov svojega časa, če že ne vseh časov. William Lyons je hudomušno priznal pozitivne odzive, ki jih je čistokrvno dirkalno vozilo Jaguar prineslo svoji novi znamki; in tako se je začelo delo leta 1951.
Aerodinamik Malcolm Sayer je ustvaril pretočno obliko modela C-Type, kar je odražalo njegove izkušnje iz letalske industrije. Zaradi Sayerjevega navdušenja za lahke zasnove je model C-Type tehtal približno 25 % manj kot model XK, na katerem je temeljil.
Najponosnejši trenutki za model C-Type so se zgodili v Le Mansu. Vozilo je zmagalo leta 1951, a leta 1953 je nedvomno prikazalo svojo najboljšo predstavo. Z lahkimi karoserijami in naprednimi kolutnimi zavorami so se modeli C-Type izkazali za skoraj nepremagljive – končali so na prvem, drugem, četrtem in devetem mestu.
Pri modelu D-Type z značilno plavutjo so prvič uporabili lupinasto konstrukcijo – tehniko so si izposodili pri oblikovanju letal.
Tudi to zamisel je spodbudil aerodinamik Malcolm Sayer. Uporabil je napredna aerodinamična načela ter oblikoval izjemno elegantno in lahko obliko. Lupinasta konstrukcija, ki jo v avtomobilističnem športu uporabljamo še danes, je bila glavna značilnost modela D-Type. Lupina pomeni osrednji element, v katerem sedi voznik, glavni mehanski sestavni deli pa so nameščeni v sprednjem in zadnjem okvirju.
Fluidna oblika vozila D-Type je nastala po študijah v vetrovniku, pri čemer so se držali Sayerjevega načela, ki je sledilo funkciji. Ovalna reža za dovod zraka, dvigajoč pokrov motorja, polovično pokriti zadnji kolesi in značilna zadnja plavut ga uvrščajo med najlepša tekmovalna vozila, ki so jih kdaj izdelali.
Model Mark II je bil velik korak v razvoju športnih limuzin. Tudi model Mark I, ki so ga prvič izdelali leta 1955, je bil tak, le da je imela različica Mark II še bolj izpopolnjeno obliko. Zaradi uspeha modela D-Type je bilo tudi vozilo Mark II podobno trdo in je imelo vzmetenje pod okvirjem. Imelo je zdaj že legendarni motor V6 s prostorninami 2,4, 3,4 in 3,8 litra.
Model Mark II je dokazal, da William Lyons ni izgubil oblikovalske spretnosti. Iz vozila Mark I iz leta 1955 je odstranil debele kovinske okvirje vrat in jih zamenjal s tankimi kromiranimi oblogami ter povečal sprednja in zadnja okna. Notranjost je bila lahka in zračna – ter pred svojim časom.